۱۴۰۳ خرداد ۱۷, پنجشنبه

مافیا پذیری در جامعه ایران

 مافیا پذیری در جامعه ایران

۱ـ چون در ایران برخی چیزهای مجاز در دنیا خواست مردم است ولی ممنوع است توسط مافیا نیز تامین میشود. مثل مشروبات الکلی و لوازم سکسی و فیلم و موزیک و پاسور و تامین مجالس رقص و آواز و جشن و تورهای خاص و فروش سکس. این دست اندرکاران تامین و تهیه این چیزها را نزد مردم محبوب می کند و باعث میشود چیز خوب توسط افراد بد تامین شود.

۲ـ برخی چیزها نیز که در دنیا ممنوع است ولی محبوب قشر خاصی است. نیز توسط مافیا تامین میشود مثل مواد مخدر و اسلحه‌ این مافیا را برای مصرف کنندگان تفننی و دائمی مواد مخدر و اسلحه محبوب می کند.

۳ـ کم یا زیاد اقشار کاسب و سرمایه دار از شرخر در اقتصاد و زندگی استفاده می کند که این قشر لات و اوباش و قلدر و زورگو و خشونت پیشه را نزد مردم عادی می کند

۴ـ کم یا زیاد در ایران رشوه برای مجوز غیر قانونی و فرار مالیاتی و رانتخواری و پول زورگیری در ادارات دولتی و خصوصی رواج دلرد و این را عادی کرده است.

۵- پدیده قاچاق کالای مجاز جهت فرار گمرکی که فقرا و کم بضاعت ها برای گذران زندگی درگیرش شده اند که با این قاچاق توسط بنادر و پادگان های سپاه فرق می کند.

۶ـ تبلیغات عوام فریبانه آشکار و اکثرا پنهان مافیا برای کسب محبوبیت

۷ـ مقامات حکومتی و مسلح که در ظاهز ضد مافیا هستند ولی خودشان یا آقازاده هیشان مافیاگری می کند و مردم این تناقض را دیده اند چند گروه وپبینش میابند ولی دو گروه به نوعی حامی مافیا میشوند.
عده ای طرفدار دین و حکومت هستند ذاتا مافیاگر نیستند ولی می گویند حالا برای شرایط خاص مافیاگری بد نیست و برخی دیگر می گویند حالا که اینها مافیاگری می کنند چرا ما نکنیم که این دو ایده در نهایت باعث حق کشی و ضعیف آزاری میشود.

هفت عامل فوق باعث شده مافیاگری و فعالیت های مافیایی و اعضای مافیا در بین مردم عادی و رایج و موجه یا کم عیب جلوه کند برای همین من متوجه شده ام در باطن مردم از رشوه گرفتن و قاچاق و سایر مافیا بازی ها عصبانی نمی شوند چون خودشان هم اینکاره شده اند.

مثلا یک کارگر ساده که ماهی ۱۰ میلیون تومان (200 US$) حقوق می گیرد از مرز ۱۰ میلیون تومان هم قاچاق می کند و ۲۰ میلیون درامد دارد و وی قلبی از مافیا متنفر نیست و دشمن فلان سردار سپاه که فرمانده قاچاق است نیست.

ولی همانطور که اخلاق ایرانیان است :
الف) مثل دزدی که می دزدد و داد میزند دزد را بگیرید. در جمع به سرداران سپاه که قاچاقچی هستند فحش میدهد. خود کارگر مذکور قاچاق می کند یا کولبری می کند که کارگری برای قاچاقچی است ولی خودش به قاچاقچی ها فحش می دهد و مانع اجرای برنامه های ضد قاچاق میشود.

ب) طبق اخلاق ایرانی ها تمایل به قانون شکنی دارد و مثلا اگر این کارگر پناهنده به غرب شود و کار خوب و حقوق خوب بگیرد باز می خواهد با قاچاق کردن درامد اضافه داشته باشد لذا جذب مافیاگری میشود.

کل اینها که گفنیم باعث میشود که مافیاگری در بین مردم رواج یابد یعنی مهندس و دکتر و تحصیلکرده ها همه دوستانی مافیایی و دوستانی به شدت خشونت طلب و ضد اجتماع دارند و از این خلافکارها حمایت می کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر